Jako střihač, režisér a producent spolupracoval na více než 20 mezinárodních projektech, celovečerních i dokumentárních filmech, uvedných na festivalech IDFA, Annecy a dalších. Jako lektor se účastnil mnoha mezinárodních workshopů a vyučoval na univerzitách po celém světě (HFF Mnichov, New York University, PWSFTViT Lodz, Anadolu University, FilmArche Berlín, ADU Zagreb a dalších). V současné době je vedoucím Katedry střihové skladby na FAMU.
Mezinárodně uznávaný a oceňovaný režisér, scenárista a dramaturg. Tři z jeho filmů byly vyslány do soutěže Americké filmové akademie Oscar jako zástupci rodné Makedonie. Jako dramaturg spolupracoval na více než stovce českých a zahraničních filmů. Je spoluzakladatelem Midpoint Institute, který pomáhá začínajícím tvůrcům a tvůrkyním s vývojem filmů. Je garantem oboru Střihová skladba na FAMU.
Střihač, režisér, fotograf a člen Skupiny českých a slovenských surrealistů. Jako střihač spolupracoval na filmech Bohdana Slámy či Jana Švankmajera. Je držitelem Českého lva za střih filmu Krajina ve stínu (2020) a spolurežisérem oceňovaného filmu o Janu Švankmajerovi Alchymická pec (2020).
Experimentální filmař, kameraman, střihač a pedagog. Kromě praktické výuky na katedře vyučuje také teorii a historii střihové skladby. Společně s Janem Daňhelem je autorem světlopisné trilogie Neustadt - Naše Zahrádka - Adam Kadmon (1991-94). Jeho kniha Ponorná řeka kinematografie (NAMU, 2014) se zabývá skladebnými postupy filmových avantgard. Martin Čihák svým výjimečným pedagogickým talentem a usilím inspiroval již několik generací mladých filmařů.
Uznávaná česká střihačka a žákyně Alexandra Hackenschmieda, spoluautorka více než třiceti hranných a dokumentárních filmů. Je střihačkou filmů režiséra Miroslava Janka, např. Nespatřené (1996), Občan Havel (2007) či hraných filmů Michaely Pavlátové Nevěrné hry (2003) a Děti noci (2008).
Český filmový teoretik a publicista. Na katedře vyučuje teorii střihové skladby a vede bakalářské a diplomové kvalifikační práce. Je autorem řady odborných statí, spoluautorem a editorem několika kolektivních monografií (např. Postava k podpírání. Kritické a analytické studie /2017/, Daleká cesta. Kritické a analytické studie /2019/) a autorem pěti vlastních monografických publikací: Sam Peckinpah a jeho filmy. Biologický obraz světa (2010), Kuchař, zloděj jeho žena a její milenec (2013), Miklós Jancsó a jeho filmy. Dějiny, moc a prostor v historických filmech Miklóse Jancsóa 1963-1981 (2016), Paul Verhoeven a jeho filmy (2020), Historický estetismus. Reprezentace holokaustu v československém a českém hraném filmu 1948-2019 (2022).
Filmový střihač, dramaturg a pedagog. Jako střihač spolupracoval např. na filmu Out (G. Kristóf, 2017), uvedeném v soutěži filmového festivalu v Cannes, dokumentární opeře Kaprkód (L. Králová, 2022) oceněné Českou filmovou kritikou či na filmu Karavan (Z. Kirchnerová, 2025), který byl rovněž uveden v Cannes.
Michal Reich je filmový střihač a dramaturg. Jeho filmy získaly mezinárodní uznání na festivalech jako Sundance (Special Jury Award & Audience Award 2025 ), PÖFF (2023), TIFF (2019) a Cannes (2012), včetně dvou cen za nejlepší střih (Piargy, 2023). Je absolventem prestižních dramaturgických workshopů (Torino ScriptLab, Midpoint, LIM, ad.). Na FAMU učí filmovou řeč a dramaturgii, působí jako lektor na DOK.Incubator a PBSP terapeut ve výcviku.
Přední český filmový střihač, režisér a pedagog. Je spoluautorem celovečerních filmů Česká RAPublika (P. Abrahám, 2008), 8 Hlav šílenství (M. Nováková, 2017), Rekonstrukce okupace (J. Šikl, 2021). Obdržel cenu za Nejlepší střih (MFDF Jihlava 2022), za střih filmu Good Old Czechs (T. Bojar, 2022) byl oceněn Českou filmovou kritikou (Audiovizuální počin roku). Je zakládajícím členem Asociace filmových střihačů a střihaček z.s., ve které přes deset let vykonával funkci předsedy.
Filmová a televizní střihačka, scénáristka a režisérka. Podílela se na vzniku mnoha hraných, animovaných a dokumentárních filmů, např. na divácky úspěšném filmu Zápisník alkoholičky (D. Svátek, 2024) či na dokumentárním filmu Nebe (T. Etzler, A. Špaljová 2021) dvojnásobně oceněném na MFDF Jihlava a nominovaném na cenu Český lev.
Filmová a televizní střihačka, na FAMU vede tvůrčí dílnu. Spolupracovala na českých i zahraničních filmech např. Hranice Evropy (2024), Veřejně prospěšné práce (2025), We Intend to Cause Havoc (2019), Once Upon a Time in Venezuela (associated editor 2020), Jan Hus - mše za tři mrtvé muže (2009) či na hraných televizních seriálech Děcko (2025), Stíny v mlze (2024, 2022) a dalších.