Studium na katedře produkce a řízení na FAMU jsem ukončil v roce 1977. Od roku 1987 jsem na katedře začal působit jako externí učitel a od roku 1997 jsem interním pedagogem na katedře produkce. V roce 2008 jsem byl jmenován docentem pro obor Filmové, televizní a fotografické umění a nová media – produkce a 1. března 2014 jsem byl na doporučení Umělecké rady AMU jmenován profesorem.
Kromě základního působení na filmové a televizní fakultě AMU jsem od roku 1999 do roku 2003 přednášel na FOŠ ve Zlíně. S jednotlivými přednáškami jsem v minulosti vystoupil také na katedře filmové vědy FF UK, na katedře filmové vědy FF MU v Brně a na katedře filmových studií UP v Olomouci. Od roku 2011 spolupracuji pravidelně s katedrou Art Managementu VŠE.
Moje profesní dráha je spojena s oblastí filmové distribuce. V roce 1977 jsem začal v Ústřední půjčovně filmů, která se v roce 1991 proměnila v Lucernafilm a následně privatizovala. Od roku 1994 do roku 2012 jsem odpovídal za filmovou distrubuci ve společnosti Bontonfilm a od 1. listopadu 2012 do současnosti jsem programovým ředitelem společnosti Cinemart a.s.
Již počátkem roku 1990 jsem spoluzakládal první profesní sdružení pro provozovatele kin a distributory (AFID). V roce 1992 přešly distribuční společnosti do UFD. V současné době jsem členem její Rady. V různých legislativních komisích zastupuji UFD již od roku 1999. V roce 1999 jsem se stal členem ČFTA a od roku 2006 jsem řádným členem Evropské filmové akademie (EFA). Od roku 2015 do současnosti jsem členem Dozorčího výboru SFKMG. V současnosti jsem členem konzultačního týmu MK ČR k transformaci SFKMG na Státní fond audiovize.
V roce 2000 jsem ve III. části knihy vydavatelství ELK Co dávají české země Evropě a lidstvu publikoval historickou esej Perličky na dně českého filmu. Jako externí konzultant spolupracuji s Billem Andersonem viceprezidentem pro strategické analýzy Independent Film & Television Alliance.
Od roku 1992 do konce jeho existence jsem komentoval v odborném časopise Filmový přehled aktuální informace o vývoji filmového trhu u nás i ve světě. Komentáře k odborným oblastem a hodnocení vývoje distribuce uveřejňuji nepravidelně v časopise Cinepur. Od roku 2008 připravuji pro slovenský měsíčník Film.sk přílohy bilancující vývoj České kinematografie za léta 2007 až 2022.
V Iluminaci – časopise pro teorii, historii a estetiku filmu jsem publikoval studie Česká filmová distribuce po roce 1989 (do roku 2006), Reflexe nabídky českých filmů v období znárodněné kinematografie, Svět filmu bez perforace - Hrozby a příležitosti digitální filmové distribuce a Česká filmová distribuce 2007 – 2016 Desetiletí změny.