Tématické okruhy k magisterským státním závěrečným zkouškám
Okruh otázek z Režie animované tvorby, Teorie animované tvorby a Dějin světové kinematografie.
Režie animovaného filmu
tématické okruhy k magisterské státní závěrečné zkoušce
1. Proč a k čemu je třeba vypracovat storyboard?
2. Co předchází vypracování storyboardu?
3. Základní techniky animace, jejich vzájemné přednosti a zápory.
4. Úloha kamery u jednotlivých animačních technik.
5. Úloha střihu u jednotlivých animačních technik.
6. Hudba a ruchy v animaci.
7. Mluvené slovo v animaci.
8. Možnosti animovaných aktérů.
9. Ruční a počítačová animace.
10. Postprodukce v animaci.
Teorie animované tvorby
tématické okruhy k magisterské státní závěrečné zkoušce
1. Animace a drama
- a. rozdíl mezi hraným filmem a animovaným filmem
- b. prostředky hraného filmu
- c. prostředky animovaného filmu
- d. rozdíl mezi animovaným filmem a loutkovým divadlem
- e. prostředky loutkového divadla
2. Předmět animace
3. Animace a tropy
4. Animace a zvuk
5. Žánry animovaného filmu
- a. groteska
- b. pohádka
- c. ostatní žánry
6. Animace v televizi
7. Animace 2D
- a. principy disneyovské animace
- b. kreslená a malovaná animace
- c. ploška, silueta, koláž
- d. prosvícený písek
- e. špendlíková technika
8. Animace 3D
- a. loutka 3D
- b. loutka poloplastická
- c. modelace
- d. pixilace
- e. animace předmětů
9. Animace a počítače
10. Animace jako forma výtvarného umění
Dějiny světové kinematografie
tématické okruhy k magisterské státní závěrečné zkoušce
- První optické hračky, iluze pohybu a raná před-kinematografie: laterna magika, stroboskopy, Eadward Muybridge, T. A. Edison
- První kinematografické projekce: bratři Lumiérové, film jako atrakce, první projekce v Čechách – Jan Kříženecký, Josef Šváb Malostranský
- George Méliès a trikový film
- Filmová avantgarda v Evropě i USA
- Německý expresionismus a jeho specifické výtvarné pojetí
- Ruská montážní škola
- Filmový jazyk němého filmu - přechod na film zvukový (specifika němého filmu a výzvy prvních zvukových filmů)
- Žánrová kinematografie USA 50. a 60. let Alfred Hitchcock a další (film noir, horror, muzikál atd.)
- Francouzský nová vlna a nové pojetí autora a autorského filmu
- Československá nová vlna
- Nová vlna v Německu a Velké Británii
- Historie a vývoj jazyka dokumentárního filmu
- USA 60. a 70. let – klasický Hollywood versus Nový Hollywood
- Ray Harryhausen a počátky trikového velko-filmu v USA (kontext Karla Zemana)
- Kinematografie Ruska a Východní Evropy 60. – 80. Léta (Tarkovskij, Wajda, Zanussi a další)