Cílem kurzu je poskytnout účastníkům*účastnicím potřebné znalosti, souvislosti a kontext pro orientaci v komplexním tématu environmentální komunikace off-set. Seznámí filmové konzultanty*konzultantky s podobou udržitelné audiovize v době klimatické krize a jejími výzvami – od nutné proměny akvizic a distribuce filmů již hotových, přes práci s archivy a jejich recyklací a upcyklací až úskalí greenwashingu až po komunikaci předcházející vývoji a výrobě AV díla a při jeho marketingu a distribuci. Kurz bude realizován ve formě CŽV v rámci Filmové a televizní fakulty AMU. Je koncipován jako součást portfolia vzdělávacích programů cílících na rozvoj environmentální udržitelnosti v rámci audiovizuální tvorby.
Kurz o environmentální komunikaci off-set, tedy v procesech vývoje, akvizice, marketingu a distribuce AV díla, přináší odborné podklady pro změnu uvažování filmových profesionálů*profesionálek o podstatě a podobách udržitelného audiovizuálního díla v době současné polykrize. Tímto doplňuje ostatní CŽV kurzy zaměřené na environmentální udržitelnost on-set. Absolvent*ka kurzu bude schopen*schopna podchytit neuralgické komunikační body ve všech fázích před výrobou díla a po ní tak, aby produkční zázemí a posléze členové štábu již byli v souladu s udržitelnou filmovou výrobou. Bude se orientovat v tom, jak recyklovat samotná audiovizuální díla, jak přistupovat k akvizicím a redistribuci, jak nově pracovat s archivy, jak přistupovat jinak k samotným tvůrcům*tvůrkyním a jak souvisí udržitelnost audiovizuálního průmyslu s jejich wellbeingem. Konzultant*ka bude po absolvování kurzu chápat, že máme-li současnou krizi brát vážně, a nikoliv jen jako dobový trend, musíme změnit své uvažování o dopadech výroby nových filmů na životní prostředí a neefektivnost takového počínání a že udržitelnost off-set tedy klade nárok i na rozkvět a rozvoj profesí dosud opomíjených, jako např. rešeršistů, nárůst akvizic z jiných zemí v rámci redistribuce a renesanci práce s archivy. Absolvent*ka bude schopen*schopna samostatně analyzovat audiovizuální díla již hotová a dešifrovat eventuální disonanci mezi podobami jejich produkce a zprávou, kterou předávají jako díla a bude schopen anticipovat podobnou disonanci nad předkládanými filmovými náměty.
Kurz je vhodný zejména pro profesionálky a profesionály z audiovizuálního průmyslu. Otevřen je také zájemcům a zájemkyním mimo tuto oblast s prokazatelnou praxí v audiovizi v délce minimálně jednoho roku.
Přijímací proces zahrnuje:
Zveřejnění výsledků:
Termín a datum zápisu kurzu:
Termín kurzu:
Cílem kurzu je poskytnout zájemcům*zájemkyním odborný kontext a znalosti pro pochopení a následnou aplikaci konkrétních opatření vedoucích ke snížení environmentální zátěže audiovizuální produkce. Kurz bude realizován ve formě CŽV v rámci Filmové a televizní fakulty AMU. Jeho absolventky*absolventi se budou orientovat v tom, co znamená udržitelnost audiovizuální výroby v čase krizí. Budou schopni*y navigovat výrobu, distribuci a marketing audiovizuálního díla, ale i eventuální programming s ohledem na tyto poznatky v institucích svého působení či při vývoji audiovizuálních děl. Budou schopni*y kultivovat prostředí audiovizuálního průmyslu ke snaze o skutečnou udržitelnost a osvětu. Ultimátním cílem je pak proměna zavedených praxí české audiovize a proměna toho, jak uvažujeme o udržitelnosti a co pro ni děláme.
1) Sezámení posluchačstva s tím, čeho všeho se týká environmentální krize
2) Výroba AV díla v době environmentální a klimatické krize. V čem je třeba začít o AV dílech uvažovat jinak? Příklady z výtvarného umění, které jsou víc názorné a narozdíl od AV výroby již i teoreticky uchopené. Příklady AV děl.
3) Co všechno je greenwashing. Greenwashing samotnou tvorbou, greenwashing klientstva a sponzorů
4) Pojmy recyklace a upcyklace uplatněné na AV průmysl jako významné a v mnohém inovativní odvětví nakládání s AV díly. Práce s archivy.
5) Výzvy distribuce a re-distribuce již hotových děl, propojení s festivaly a další typy rešeršní práce
6) Komunikace při distribuci AV díla, včetně jeho marketingu
7) Komunikace při vývoji AV díla a rekrutování štábu, kdy by mělo být již od této fáze jasné, že půjde o udržitelné natáčení + z toho vyplývající konsekvence